Tankar kring julklappar

Det börjar närma sig jul och jag har inte ens börjat köpa några julklappar ännu, känner mig lite dålig. Men jag har ju en anledning, ganska bra anledning att jag inte har börjat än... eller ja bra är den väl inte för jag tycker inte om den alls. Jag är arbetslös, jag har ingen inkomst och så ska man betala ett körkort på detta? Vilket gör det ännu värre, men hur som helst har jag börjat fundera lite smått på julklappar nu. Jag tror jag vet vad jag ska köpa till flickvännen och jag har kanske till och med kommit på vad min syster och hennes familj ska få. Förra året fick syrran fotografier på sina barn som jag hade tagit, detta var mycket uppskattat så jag tror att jag ska göra samma sak i år igen med ett dubbelt så bra resultat från första början.

Här får ni se några bilder från förra året när man inte hade någon som helst utrustning att plåta porträtt, två feta bygglampor som gav ifrån sig ett alldeles för starkt gult ljus samt ett lakan och två sprattliga barn som vägrade göra som man ville? Före resultatet är till vänster i bild och efter lite bildbehandling i photoshop fick man ihop att helt okej resultat som dög för att rama in. Syrran var hursomhelst helnöjd så detta är ju trots allt en bra julklapp/present.

Vad tycker ni om resultatet, det är ju en viss skillnad eller hur?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback