Kändisfest


Gårdagen bestod även denna av lite festligheter. Det var så att Sanne och Isabelle, två studenter här på linnéuniversitetet bestämde sig för att fira sin födelsedag tillsammans. I och med att dessa då fyller 25 vardera så blev det då alltså en 50-årsfest med ett tema.

Temat var till en början "Kändis" med andra ord ska du klä ut dig, eller likna en kändis. Då folk fick problem med att komma på kändisar så ändrade de planerna så att man även fick vara karaktärer från filmer och dylikt. Själv hade jag planer på att vara Björn Borg, Jesus, Svampbob fyrkant eller Jimmy Åkesson men efter att superplanen med svampbob fyrkant gick i stöpet och så även Björn Borg så fick jag lite panik. Men kära lilla Lill-boris (Anton) panikkörde mig hem till mina föräldrar på Öland för att hämta min kostym och slängde in mig i gänget från filmen Reservoir dogs. Jag fick titeln, Mr. Orange (En undercover snut som senare blir dödad av Mr. White som i sin tur tuggar tandpetare hela tiden. För den delen så har jag inte ens sett filmen men vi gjorde det bra ändå.

Det var en trevlig kväll med många bekanta ansikten och även en hel del totalt obekanta (iallafall för mig) Valde att inte dricka alldeles för mycket då fredagen hade resulterat i en ovanligt låg mängd blod i alkoholomloppet,
även den kvällen var kanon.

Sen förstår jag inte riktigt hur man alltid hänger upp sig på det sakerna som varit dåliga, för det är verkligen bara de som sätter sig i minnet. Men dåliga saker leder till bra saker (efter regn kommer solsken), fick spendera mer tid med "The one" så att säga. Det är viktigt för mig, vad som än händer så är det allt som betyder något. För första gången på länge kunde vi hålla en riktig konversation, eller ja nästan en riktig konversation iallafall. Kändes ju fortfarande lite stelt.. eller jättestelt till och från faktiskt. Det finns så mycket man vill säga men .. sen kan man inte säga det. Men det var iallafall ett steg, i någon riktning. jag vet inte åt vilket håll men det är alltid något. Det är knepigt med känslor det kommer det alltid att vara. Jag vet vart jag står och det kommer inte att förändras. Jag skulle inte tveka en sekund ifall jag fick chansen att göra något annorlunda, jag gör vad som helst!

Men nu ska jag iväg och bryta mitt nyårslöfte eller ... jag bryter det inte eftersom nyårslöftet innehöll en viss form av dispens så att jag skulle kunna äta lite onyttig mat någongång då och då. (t.ex en gång i månaden) eller mer sällan. Så hur som helst blir det en Pizza idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback