Bussresa

Ursäkta att jag har varit inaktiv igen, det kommer perioder då jag verkligen inte har någon lust att sitta framför datorn, och allra helst inte skriva blogg. Men nu börjas det igen, och jag ska börja klaga direkt. Efter en riktigt mysig helg med flickvännen så började bussresan hem mellan Kalmar och Öland, det är inte långt. Knappt en mil men tillräckligt frustrerande när man blir stillastående på bron mellan kl. 12.15 - 14.15. Herrejävlar säger jag bara. Vädret var ju dock bättre, solsken men det blåste förbannat mycket kan jag tillägga. När bussen kommer körandes på högbrodelen märker jag att chauffören ser helt vilsen ut, bussen börjar svänga höger bussen börjar svänga vänster, han skriker till och BANG POFF PANG bussen smäller i bro räcket två kanske tre gånger, sen hörs ett förbannat skrålande ifrån motorn SCHHRRROOOOOOOOOOOF och det börjar ryka helt utom kontroll i bussen. Motorn gick åt helvete kan man ju lungt säga. Ingen fara för oss i bussen mer än att motorn blev helt kaputt. Bakom oss kommer en polisbil som hjälper chauffören med varningstrianglar och liknande, ringer även bärgningsbil men det finns ingen tillgänglig de kommande två timmarna, så det rings efter en förstärkningsbuss som ska vara på plats inom 20 minuter, denna dyker aldrig upp. vi väntar och väntar och fortfarande så dyker det inte upp någon buss. Utan istället så går jag fram och frågar chauffören om dom inte har några avtal med nått taxibolag, och då uttrycker han sig.

-Visst fan, det har du rätt i. Klippsk grabb!

Då blir man ju lite små stolt, och vips så var det två taxi på plats för att transportera oss sju passagerare som satt i bussen. Tråkigt kallt och jävligt men ack så uppfriskande. Haha. Klämde fram en mobilbild på oss stillastående på bron dock ingen höjdarbild men vad tusan spelar det för roll om hundra år likom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback